Frågor & Svar

2012-11-27 @ 22:41:15
Emelie: Hej! Idag kom det fram en modellscout till mig och jag tog hennes visitkort. Men jag vet inte om jag vågar ringa upp henne. Hur går det till om jag ringer? Skulle bli jätteglad om du svarade :)
 

Hej Emelie! Vad roligt att höra! Det som händer när man blir så kallat "scoutad", som du nu blivit, är att man ringer upp och bestämmer en tid då man får träffa agenturen. Hos agenturen första gången vill de ta några enkla bilder där du är osminkad, enkla kläder samt klackar. När man träffat agenturen och tagit bilder är det bara att vänta och se om de vill ha med dig i agenturen eller inte. Om det skulle vara så att svaret blir JA så läggs man upp på "new faces" där man börjar som ny model för att bygga upp en portfolio (samlade modelljobb). 
 
Hoppas detta gav dig lite klarhet av hur det går till! Lycka till med valet, jag håller tummrna för dig! :)
 
En väldigt gammal bild på mig och Linnea. Ungefär den här tiden blev jag scoutad, 14 år. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0