Colombia - update

2011-01-24 @ 05:05:57
Hej allihop! Det visade sig att jag kan vara inne på internet på min iphone helt gratis! Såhär ska ni få en liten update från andra sidan av klotet! Bogota... Det ser ju precis ut som bilden på tidigare inlägg! Staden är som omringad av bergen, sååå vackert! Och det är en så sjukt stor stad med 9 miljoner invånare! Det är ju lika mycket som hela Sverige! Något som också är helt perfekt... värmen! När jag kom ut imorse kände jag verkligen hur man saknat solen. Så skönt att kunna klä sig lite mer avslappnat. På tala om kläder... jag kan verkligen inte säga att de har bra shopping här. Rätt usel hitills. Men vi har inte kollat på marknaderna än så jag hoppas jag ska hitta nått roligt där! Något som också är kul är att man får använda sin spanska. De kan verkligen ingen engelska här så man får hitta på lite egna spanska ord när inte spanska kunskaperna räcker till. Men det har gått bra hitills med spanskan! Och en sak till. Alla här vill ta kort med en hela tiden. Det är tydligen väldigt exotiskt med skandinaviska människor. Så det står och smyg fotar eller går fram och frågar, haha. Men nu är det dags att sova! Klockan är 23.00 här. Imorgon börjar konferensen. Ska bli så roligt! Vi var i den kyrkan idag och kollade runt lite. De är tvugna att ha 7 söndagsmöten eftersom alla inte får plats. Så på en söndag är det ca 80 000, stört många! Hoppas ni har det bra i Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0