Frågor & Svar

2011-01-09 @ 23:34:00
Vera: Kan inte du berätta mer om hur det är med castingar och så? vad gör man då? :)

Svar:
Castingar är till för att designers vill se hur man ser ut i verkligheten/vill träffa en innan man kan få jobbbet. Castingar är väldigt vanligt för modeller att gå på, speciellet när fashion week närmar sig. Agenturen hör av sig vad castingen är för och vart den ligger. När man går på en casting ska man alltid komma osminkad och med klackar (höga). Oftast går det väldigt snabbt (ca 10 min) men ibland är det så många modeller att man kan få vänta ett tag. Presentation, enkla polaroider (vanliga osminkade bilder från lite olika håll) och gå lite fram och tillbaka är i stort sätt det man gör.
Det man måste tänka på är att om man inte får jobbet så är det inte för att man gjorde något fel utan oftast vill de ha modeller som ser lite liknande ut och som passa längdmässigt på visningen.
Så fungerar castingar! :)

Siri:
Jag har tänkt på en sak. var mäts höftmåttet på en modell? man tror ju självklart att det är runt höften men vissa säger att det är där man är som bredast på rumpan, stämmer det? ;)
förresten så har du en väldigt fin blogg!


Svar: Tack så mycket! :)
Höftmåttet kallas "stuss" och mäts där rumpan är som bredast, som du sa. Om det svårt att mäta kan man också tänka ungefär där höftkulorna sitter.

NI FÅR GÄRNA STÄLLA ERA FRÅGOR SÅ LOVAR JAG ATT SVARA PÅ DEM PÅ FORT JAG KAN!

Kommentarer
Postat av: siri

åh tack för svaret!

ska nämligen på testforografering hos nisch och nu blev jag riktigt nervös för måtten.. har alltid tänkt att det ska vara runt höften och inte stussen. men men det är bara att hålla tummarna att det går hyfsat bra iaf!

2011-01-10 @ 22:22:30
URL: http://sirianna.devote.se
Postat av: Fanny

Va roligt med testfotograferingen! Det kommer säkert gå jätte bra, håller tummarna för dig ;)

2011-01-11 @ 00:34:42
URL: http://fannyosterlund.blogg.se/
Postat av: siri

tack tack ;D lycka till du med! hoppas du får göra många roliga jobb under sthlm fashion week :)

2011-01-13 @ 14:27:51
URL: http://sirianna.devote.se
Postat av: Molly

Jätte fin blogg!!!! :) Jag har några frågor till dig!

1.Ditt hår är såå vacker hur får du det att växa? några tips och så?

2.Jag vill testa något nytt med mina läppar kanske röd eller något.. vad brukar du ha på läpparna?

3.Till vardags hur brukar du sminka dig?

5. Om man vill modell har du några tips på att om drömmen blir sann... hur lång måste man va? kan inte du skriva det argunturar söker?

JÄTTE FIN BLOGG

2011-01-15 @ 11:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0