Frågor & Svar

2011-01-16 @ 01:21:58
Emelie: Grym blogg, älskar din stil! Vilken agentur tillhör du? =)

Svar: Tack så mycket! Jag tillhör Nisch Management och har gjort det i 2 år. :)


Molly: Jätte fin blogg!!!! :) Jag har några frågor till dig!

1.Ditt hår är såå vacker hur får du det att växa? några tips och så?

Svar: Tack! Jag gör faktiskt ingenting för att få det att växa, men mycket för att underhålla det. Det blir mycket mer jobb när man har längre hår också. Toppa det när du känner att det börjar bli lite slitet och använd hår serum! Min favorit helt klart! Det ger lyster och innehåller nått slags silikon som gör håret mjuk och lent. Använder också spray balsam, raparing-spray, leave in cream och inpackningar. Om du vill spara ditt hår långt är nummer ett att sköta det, då kommer det växa och vara glatt! ;)

2. Jag vill testa något nytt med mina läppar kanske röd eller något.. vad brukar du ha på läpparna?

Svar: Jag brukar nästan alltid ha något på läpparna. Tycker mycket om läppstiften från Mac, YSL och Make Up Store. Av mina egna erfarenheter så tycker jag att Mac's läppstift är lite mer "krämiga" och gör att läpparna inte bli lika torra. YLS har jätte fina färger och deras design på självaste hylsan är jätte fin (hehe). Make Up Store's läppstift håller väldigt bra.

Det som är dåligt med nästan alla läppstift är att om man har det ofta så bli läpparna torra. Försök då alltid att sätta lip balm eller idominsalva innan du går och lägger dig, så är det mjuka igen på morgonen :)

3.Till vardags hur brukar du sminka dig?

Svar: Oj, svår fråga. Jag brukar sminka mig lite annorlunda från dag till dag. Ibland kommer dagar då jag inte vill sminka mig alls och bara kör på läppar och lite ögonbryn. Det beror också på vilka kläder jag har på mig.
Men mitt absoluta favorit märke när det kommer till smink är MAC! De är grymma på det mesta men speciellt foundation! Så deras flytande foundation kör jag på. Jag brukar ofta ha lite mörkare skuggor runt ögonen som går i brunt och grått. Ibland använder jag svart kajal (på liksom kanten i ögat). Mascara såklart. Brukar avsluta med att svepa lite svagt med rouge över kindbenen, och sen är det klart! :)


5. Om man vill bli modell har du några tips på att om drömmen blir sann... hur lång måste man va? kan inte du skriva det argunturar söker?
JÄTTE FIN BLOGG

Svar: Tack så mycket! :) Agenturerna brukar kolla på längden samt måtten på byst, midja och höft. Man bör vara mints 170 cm lång och om man ska åka utomlands brukar man säga att man ska vara minst 176 cm. Agenturerna brukar vilja att modellarna har små storlekar, 34/36. Bysten ca 90 cm. Milja ca 60 cm. Höft ca 90 cm. 
Men allt behöver inte kretsa kring mått och längd. Det finns modeller som blivit jätte kända, men som bara varit 169 cm lång. Det gäller att ha utstrålning och karisma för att få jobben!

6. Har du några frysir tips? till skolan/fester/vardagligen om man vill vara finare eller bara vanligt? va fina raybans var köpte du den?.. och t - shirten var köpte du den? as fin ju! din blogg e grymt bra

Svar: Tackar! Jag brukar oftast vara riktigt tråkig när det kommer till mitt hår och brukar ha det utsläppt. Mitt hår är väldigt tjock så det tar lång tid om det ska lockas/plattas/krusas. Så om jag vill ha lite vågigt hår brukar jag oftast göra det enkelt för mig och fläta håret efter jag tvättat det en kväll och sedan sova med flätorna. Då är det sedan vågigt när man tar ut flätorna på morgonen.
De Raybans som var på bilden kommer jag tyvärr inte ihåg vad de kom ifrån. På plåtningar har man helt plötsligt saker på sig utan att ens veta vad det är, men jag kan tro att det kan ha varit stylistens (?). T-shirten är min egen och är köpt på Zara :)

7. Det här kanske är en konstig fråga men aa om man vill köpa snygga fina short var kan man köpa då?? typ såna fina levis och så?

Svar: Ingen konstig fråga! :) Jeans shorts kan man köpa i de flesta affärer, men alla mina har jag faktiskt fixat ihop själv. Jag gillar när de är lite slitna så jag har grävt lite i mamma's garderob och hittat lite gamla jeans som blivit användbara igen!
Om du vill ha just Levis shorts så kan du hitta det på många internet sidor. Googla bara "levis shorts" så kommer det komma upp en hel del! Du kan också hitta det i vissa jeans butiker när det börjar närma sig sommaren. :)

OM NI HAR FLER FRÅGOR, KÄNN ER VÄLKOMNA! JAG SVARAR PÅ FORT JAG KAN.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0